Undgå at sende pas med posten – aflever personligt

Vi anbefaler at alle pas og ansøgninger afleveres personligt, eller af en personlig kontakt. Desværre forsvinder for mange pas med posten, eller der kan være store forsinkelser i deres system. Hvis i ikke kan aflevere ansøgninger i konsulatets åbningstid på tirsdage mellem kl. 11-13.00, kan ansøgninger afleveres i vores postkasse på Nørrebrogade 14B (baggården). Når dette er sket, bedes i straks sende en mail om at i har afleveret en ansøgning i postkassen.

Konsulatet returnerer kun pas med visum i en forud frankeret svarkuvert. Vi foreslår at afsendelsen sker i et rekommanderet brev, der frankeres med 6 stk. Quickmærker i Danmark. Vi sørger for at posthuset forsyner konvolutten med er trackingnummer ved returneringen, og informerer dig om dette via mail. Hvis dit returnerede brev er forsinket, leveres til en forkert adresse eller går tabt, er konsulatet ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser, tab eller skade af dit pas under forsendelse.